Wzorce wzrostu i upośledzenia czynności płuc w astmie przewlekłej wieku dziecięcego ad 8

Po pierwsze, nasze wyniki nie potwierdzają astmy ani jako przyczyny ani skutku każdego wzorca wzrostu i spadku czynności płuc; po prostu ustalają swoje współwystępowanie. Po drugie, dłuższy okres obserwacji zapewniłby dokładniejszą charakterystykę okresu plateau funkcji płuc i późniejszego spadku, pozwalając na scharakteryzowanie czasu i prekursorów spadku u wszystkich uczestników badania, nie tylko u tych z wczesnym spadkiem . Chociaż koncentrujemy się na uczestnikach z pomiarami spirometrycznymi w wieku co najmniej 23 lat, stanowi to kompromis pomiędzy włączeniem większej liczby uczestników w naszą analizę i dokonywaniem potencjalnie dokładniejszych oznaczeń zakresu fazy plateau funkcji płuc i następującego po niej spadku. Po trzecie, dodatkowe czynniki ryzyka, w tym czynniki genetyczne, wcześniactwo, dziecięce infekcje dróg oddechowych i ekspozycje środowiskowe, nie były dostępne do analizy w niniejszym badaniu, ale byłyby interesujące do oceny w przyszłych badaniach. Ostatecznie, nasze przypisania podłużnych wzorców czynności płuc w tej kohorcie mogą nie mieć zastosowania u pacjentów z łagodną, przerywaną astmą. Upośledzona funkcja płuc przy przyjęciu i płeć męska były najważniejszymi predyktorami nieprawidłowych podłużnych wzorców wzrostu i spadku czynności płuc. Wzorzec zmniejszonego wzrostu jest widoczny we wczesnym dzieciństwie i można oczekiwać, że utrzyma się w wieku dorosłym. W sumie 52% pacjentów z łagodną do umiarkowanej, uporczywą astmą ma wczesny spadek czynności płuc, a 51% z nich nie ma fazy plateau. Identyfikacja nieprawidłowej trajektorii za pomocą wczesnego i trwającego seryjnego monitorowania FEV1 może pomóc w identyfikacji dzieci i młodych dorosłych, którzy są narażeni na ryzyko nieprawidłowego wzrostu czynności płuc, co może prowadzić do przewlekłego niedrożności dróg oddechowych w wieku dorosłym. To, czy istnieją interwencje, które mogą zmienić wynik, będzie wymagało dalszych badań.
[podobne: adapalen, leczenie chrapania warszawa, terapia cranio-sacralna ]

Powiązane tematy z artykułem: adapalen leczenie chrapania warszawa terapia cranio-sacralna