Spironolakton na niewydolność serca z zachowaną frakcją wyrzutową

Antagoniści receptorów mineralokortykoidów poprawiają rokowanie u pacjentów z niewydolnością serca i zmniejszoną frakcją wyrzutową lewej komory. Oceniliśmy wpływ spironolaktonu u pacjentów z niewydolnością serca i zachowaną frakcją wyrzutową lewej komory. Metody
W tym randomizowanym badaniu z podwójnie ślepą próbą przypisaliśmy 3445 pacjentom z objawową niewydolnością serca i frakcją wyrzutową lewej komory wynoszącą 45% lub więcej, którzy otrzymywali spironolakton (15 do 45 mg na dobę) lub placebo. Głównym rezultatem był zgon z przyczyn sercowo-naczyniowych, przerwanie akcji serca lub hospitalizacja z powodu niewydolności serca.
Przy średnim czasie obserwacji wynoszącym 3,3 roku, pierwotny wynik wystąpił u 320 z 1722 pacjentów w grupie spironolaktonowej (18,6%) i 351 z 1723 pacjentów w grupie placebo (20,4%) (współczynnik ryzyka, 0,89, 95% przedział ufności [Cl], 0,77 do 1,04, P = 0,14). Spośród składników pierwotnego wyniku tylko hospitalizacja z powodu niewydolności serca miała istotnie niższą częstość występowania w grupie spironolaktonu niż w grupie placebo (206 pacjentów [12,0%] vs. 245 pacjentów [14,2%], współczynnik ryzyka, 0,83; CI, 0,69 do 0,99, P = 0,04). Ani spironolakton, ani całkowita liczba zgonów, ani hospitalizacja z jakiegokolwiek powodu nie zostały istotnie zmniejszone. Leczenie spironolaktonem wiązało się ze zwiększeniem stężenia kreatyniny w surowicy i podwojeniem częstości występowania hiperkaliemii (18,7%, w porównaniu z 9,1% w grupie placebo), ale zmniejszeniem hipokaliemii. Przy częstym monitorowaniu nie było znaczących różnic w częstości występowania poważnych zdarzeń niepożądanych, poziomu kreatyniny w surowicy wynoszącego 3,0 mg na decylitr (265 ?mol na litr) lub wyższego, lub dializy.
Wnioski
U pacjentów z niewydolnością serca i zachowaną frakcją wyrzutową leczenie spironolaktonem nie zmniejszyło istotnie częstości występowania pierwotnego złożonego wyniku śmierci z przyczyn sercowo-naczyniowych, przerwania zatrzymania krążenia lub hospitalizacji z powodu niewydolności serca. (Finansowane przez National Heart, Lung and Blood Institute, numer TOPCAT ClinicalTrials.gov, NCT00094302.)
Wprowadzenie
Wielu pacjentów z niewydolnością serca ma normalną lub prawie prawidłową frakcję wyrzutową lewej komory.1-4 Ci pacjenci mają wspólne objawy przedmiotowe i podmiotowe, a także upośledzoną jakość życia i złe rokowanie u pacjentów z niewydolnością serca i zmniejszoną częstotliwością. frakcja wyrzutowa.5-8 Jednak korzyść z większości terapii medycznych w przypadku niewydolności serca jest ograniczona do tych z mniejszą frakcją wyrzutową, ogólnie 40% lub mniej.1,2,9 Brak korzystnych dowodów z badań klinicznych z udziałem pacjentów z niewydolnością serca i zachowaną frakcją wyrzutową lewej komory znajduje odzwierciedlenie w aktualnych wytycznych, które nie oferują konkretnych zaleceń dotyczących postępowania w przypadku niewydolności serca u tych pacjentów, z wyjątkiem uwagi na temat współistniejących stanów.
Wśród pacjentów z niewydolnością serca i zmniejszoną frakcją wyrzutową oraz z zawałem mięśnia sercowego powikłanymi niewydolnością serca i dysfunkcją lewej komory, wykazano, że antagoniści receptora mineralokortykoidowego skutecznie zmniejszają ogólną śmiertelność i hospitalizacje z powodu niewydolności serca.13-15 W małych mechanistycznych badania z udziałem pacjentów z niewydolnością serca i zachowaną czynnością lewej komory, antagoniści receptorów mineralokortykoidowych poprawiają pomiar czynności rozkurczowej.16,17 Jednak ich wpływ na wyniki kliniczne u takich pacjentów nie był rygorystycznie testowany
[podobne: ostra niewydolność nerek objawy, endodoncja mikroskopowa łódź, choroba ormonda ]

Powiązane tematy z artykułem: choroba ormonda endodoncja mikroskopowa łódź ostra niewydolność nerek objawy