Ryzyko sercowo-naczyniowe i zdarzenia w 17 krajach o niskim, średnim i wysokim dochodzie

Szacuje się, że ponad 80% zgonów z powodu chorób układu krążenia występuje w krajach o niskim i średnim dochodzie, ale przyczyny są nieznane. Metody
W badaniu wzięło udział 156 424 osoby z 628 miejskich i wiejskich społeczności w 17 krajach (3 kraje o wysokim dochodzie, 10 krajów o średnich dochodach i 4 kraje o niskich dochodach) i oszacowaliśmy ryzyko sercowo-naczyniowe za pomocą wskaźnika ryzyka INTERHEART, zweryfikowanego wyniku oceny ilościowego czynnika ryzyka obciążenie bez stosowania testów laboratoryjnych (przy wyższych wynikach wskazujących na większe obciążenie czynnikami ryzyka). Uczestnicy byli obserwowani pod kątem incydentów sercowo-naczyniowych i śmierci przez średnio 4,1 roku.
Średni wskaźnik ryzyka INTERHEART był najwyższy w krajach o wysokim dochodzie, średnio w krajach o średnim dochodzie, a najniższy w krajach o niskich dochodach (P <0,001). Jednak częstość poważnych zdarzeń sercowo-naczyniowych (zgony z przyczyn sercowo-naczyniowych, zawał mięśnia sercowego, udar lub niewydolność serca) były niższe w krajach o wysokim dochodzie niż w krajach o średnich i niskich dochodach (3,99 zdarzenia na 1000 osobolat vs 5,38 i 6,43 zdarzenia na 1000 osobo-lat, odpowiednio, P <0,001). Wskaźniki śmiertelności w przypadku były również najniższe w krajach o wysokim dochodzie (odpowiednio 6,5%, 15,9% i 17,3% w krajach o wysokim, średnim i niskim dochodzie, P = 0,01). Społeczności miejskie charakteryzowały się większym obciążeniem czynnikami ryzyka niż społeczności wiejskie, ale mniejszą częstością incydentów sercowo-naczyniowych (4,83 vs. 6,25 zdarzeń na 1000 osobolat, P <0,001) i wskaźnikami śmiertelności w przypadku (13,52% w porównaniu z 17,25%, P <0,001) . Stosowanie leków zapobiegawczych i procedur rewaskularyzacji było znacznie częstsze w krajach o wysokim dochodzie niż w krajach o średnim lub niskim dochodzie (P <0,001).
Wnioski
Chociaż obciążenie czynnikiem ryzyka było najniższe w krajach o niskich dochodach, wskaźniki chorób sercowo-naczyniowych i zgonów były znacznie wyższe w krajach o niskich dochodach niż w krajach o wysokim dochodzie. Wysoki ciężar czynników ryzyka w krajach o wysokim dochodzie mógł zostać złagodzony przez lepszą kontrolę czynników ryzyka i częstsze stosowanie sprawdzonych terapii farmakologicznych i rewaskularyzacji. (Finansowane przez Population Health Research Institute i inne.)
Wprowadzenie
Na całym świecie 18 milionów zgonów rocznie przypisuje się chorobom sercowo-naczyniowym.1 Od lat 30. XX wieku do lat 50. liczba chorób sercowo-naczyniowych rosła w krajach o wysokim dochodzie, ale w tym okresie stawki były niskie w krajach o średnich i niskich dochodach. 2,3 Od połowy lat siedemdziesiątych liczba zgonów z powodu chorób sercowo-naczyniowych znacznie spadła w kilku krajach o wysokim dochodzie, ze względu na zmniejszenie czynników ryzyka i lepsze postępowanie z chorobami układu krążenia4. Natomiast częstość występowania chorób sercowo-naczyniowych została zmniejszona. wzrasta w niektórych krajach o niskim i średnim dochodzie, 5,6 z 80% globalnych obciążeń szacowanych w tych krajach.1 Nie wiadomo, czy obciążenie czynnikiem ryzyka i częstość występowania chorób sercowo-naczyniowych są obecnie kraje o niskim i średnim dochodzie niż w krajach o wysokim dochodzie, czy śmiertelność po zdarzeniu sercowo-naczyniowym jest wyższa w krajach o niskim i średnim dochodzie niż w krajach o wysokim dochodzie, czy też oba są prawdziwe.
Aby odpowiedzieć na te pytania, zainicjowaliśmy kohortowe badanie prospektywnej miejskiej epidemiologii obszarów wiejskich (PURE) obejmujące ponad 150 000 dorosłych w 17 krajach o wysokim, średnim i niskim dochodzie
[hasła pokrewne: szczecin medicus cennik, ostra niewydolność nerek objawy, badania po ukąszeniu kleszcza ]

Powiązane tematy z artykułem: badania po ukąszeniu kleszcza ostra niewydolność nerek objawy szczecin medicus cennik