Primum Non Nocere – Plan McCaina dotyczący nieposzanowania zdrowia cd

Rzeczywista liczba może być z łatwością podwójna lub potrójna. Plan McCaina nie może wcale zmniejszyć liczby nieubezpieczonych, a tak naprawdę McCain, w przeciwieństwie do Obamy, nigdy nie zobowiązał się do ubezpieczenia wszystkich Amerykanów. Rozszerzenie zasięgu nie jest głównym celem polityki zdrowotnej McCaina.
Szczególnie niepokojącą cechą planu McCaina byłoby podważenie opieki nad przewlekle chorymi. Firmy ubezpieczeniowe unikają chronicznie chorych pacjentów: są drogie, zmniejszają zyski i zwiększają składki, przez co trudniej jest przyciągnąć bardziej dochodowych, zdrowych klientów. Powoduje to, że przewlekle chorzy Amerykanie są zbyt często bezdomnymi w służbie zdrowia: nieubezpieczeni, niedoinwestowani i zubożeni kosztami leczenia.
Plan McCaina pogorszyłby ich sytuację na kilka sposobów. Po pierwsze, poprzez deregulację prywatnych rynków ubezpieczeniowych, podniosłoby to wymagania w wielu stanach, że firmy ubezpieczeniowe sprzedają wszystkie towary (po cenie, aby się upewnić). Po drugie, jak wspomniano, zmniejszyłoby to ubezpieczenie sponsorowane przez pracodawców, które obejmuje wielu przewlekle chorych Amerykanów. Po trzecie, poprzez zachęcanie konsumentów do zakupu mniej hojnych planów ubezpieczeniowych, reformy McCaina zmniejszyłyby korzystanie z podstawowych usług utrzymania zdrowia wśród osób przewlekle chorych, co potencjalnie zagraża ich zdrowiu i podnosi koszty ich opieki.
Uznając te zagrożenia, McCain proponuje rozwiązanie: większe poleganie na państwowych pulach wysokiego ryzyka. Obecnie trzydzieści pięć stanów utrzymuje takie pule, ale rejestruje tylko około 190 000 osób. Powodem jest to, że państwa nie są skłonne lub nie są w stanie odpowiednio subsydiować bardzo wysokich składek, które łączą opłaty za przewlekle chorych. McCain mówił niejasno o zapewnieniu dodatkowych funduszy federalnych (w przedziale od 7 do 10 miliardów dolarów), aby pomóc państwom, ale nie wyszczególnił tej części swojego planu. W każdym razie powstaje bardziej fundamentalne pytanie: jakie są dalekosiężne konsekwencje segregacji najgorszych Amerykanów w głównie państwowym systemie ubezpieczeniowym wysokiego ryzyka, szczególnie w regionach, które były notorycznie nieuprzywilejowane w stosunku do zagrożonych grup społecznych. Stany różnią się ogromnie chęcią płacenia za koszty opieki zdrowotnej zależnych od nich populacji: obserwuj różnice w programach Medicaid w całym kraju. Wydaje się prawdopodobne, że taka sama zmienność regionalna wystąpiłaby w hojności opartego na stanie systemu ubezpieczania chronicznie chorych Amerykanów.
Wybór pracowników służby zdrowia, podobnie jak wszystkich Amerykanów, jest prosty: Kto zasługuje na zaufanie do zarządzania amerykańskim systemem opieki zdrowotnej. Propozycja McCaina narusza zasadę podstawową, że główne reformy polityki zdrowotnej nie powinny w pierwszej kolejności szkodzić. Ryzykowałoby to rentownością ubezpieczonego przez pracodawcę ubezpieczenia oraz dobrobytu przewlekle chorych Amerykanów w pell-mell za radykalną wizją opieki zdrowotnej kierowanej przez konsumentów. Plan senatora McCaina nie pokazuje rodzaju osądu potrzebnego potencjalnemu głównemu dowódcy naszego systemu opieki zdrowotnej.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Dr Blumenthal donosi, że służy jako niepłatny doradca kampanii Obamy dla prezydenta. Nie zgłoszono żadnego innego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym artykułem.
Ten artykuł (10.1056 / NEJMp0806563) został opublikowany na stronie www.nejm.org 24 września 2008.
Author Affiliations
dr Blumenthal jest dyrektorem Instytutu Polityki Zdrowotnej, Massachusetts General Hospital / Partners Healthcare System, Boston.

[hasła pokrewne: Dmuchawy bocznokanałowe, wbijanie pali, dinoprost ]

Powiązane tematy z artykułem: dinoprost Dmuchawy bocznokanałowe wbijanie pali