Porównanie kosztów kształcenia i dochodów lekarzy i innych specjalistów ad 5

Wartości pokazane na rysunku zostały dostosowane do średniej liczby przepracowanych godzin w ciągu roku. Stopa dyskonta odzwierciedla niższą wartość dolara otrzymanego w przyszłości, w porównaniu do otrzymanej dzisiaj. Przy stopie dyskontowej 5%, na przykład dochody i wydatki są obniżone o 5 procent za każdy rok po ukończeniu szkoły średniej. Wykres pokazuje średnią wartość bieżącej netto inwestycji edukacyjnej dla poszczególnych grup zawodowych. Dla celów porównawczych inwestycja edukacyjna absolwenta szkoły średniej miałaby wartość bieżącą netto – z definicji – 0,00 USD przy wszystkich stopach dyskontowych, ponieważ nie byłoby dalszych inwestycji w edukację. W ten sposób liczba ta odzwierciedla aktualną wartość przyszłego wynagrodzenia godzinowego, wykraczającego poza wartość absolwenta szkoły średniej, po odjęciu wszystkich wydatków edukacyjnych. Lekarze specjalizujący się w procedurach i adwokaci mają znacznie wyższe zwroty z inwestycji w ciągu życia zawodowego niż dentyści i przedsiębiorcy; zwrot dla lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej jest znacznie mniejszy niż dla wszystkich innych grup.
Rysunek 2. Rysunek 2. Skumulowana, skorygowana w czasie wartość netto inwestycji edukacyjnej (z rabatem 5 procent), według wieku i zawodu. Skumulowana wartość bieżąca netto jest sumą wartości bieżących netto za lata od ukończenia szkoły średniej do określonego wieku. Przedstawione wartości zostały dostosowane do średniej liczby przepracowanych godzin w ciągu roku. Linie trendu zaczynają się od ukończenia szkoły zawodowej i odzwierciedlają skumulowane koszty bezpośrednie i koszty alternatywne edukacji w tym czasie. Najpierw absolwenci biznesu (wiek, 24 lata), następnie prawnicy (25 lat), a następnie dentyści i lekarze (26 lat). Ze względu na stosunkowo niskie dochody i wysokie zadłużenie lekarzy będących rezydentami, ich skumulowana, skorygowana w czasie, wartość bieżąca netto wciąż spada podczas szkolenia. Lata od ukończenia szkoły do 40 roku życia i od 40 do 65 lat są pokazane osobno.
Rysunek 2 przedstawia skumulowaną skorygowaną w czasie wartość bieżącą netto dla pięciu grup zawodowych w okresie życia zawodowego, zdyskontowaną o 5 procent (w celu odzwierciedlenia zmniejszenia wartości przyszłych dochodów w porównaniu z obecnymi dochodami). W każdym konkretnym wieku liczba ta odzwierciedla aktualną łączną wartość inwestycji edukacyjnej na przepracowaną godzinę. Ze względu na stosunkowo krótki okres szkolenia, przedsiębiorcy szybko zaczynają zarabiać. Po zakończeniu rezydencji obie grupy lekarzy posuwają się naprzód, aczkolwiek w różnym tempie. Lekarze specjaliści przewyższają prawników i ludzi biznesu w zamian za inwestycje w wieku 39 lat. Lekarze podstawowej opieki zdrowotnej postępują wolniej i nigdy nie zbliżają się do innych grup w łącznej wartości obecnej inwestycji edukacyjnej. Skumulowane roczne przepływy pieniężne w przypadku podstawowej opieki medycznej pozostają o 33 procent niższe niż w przypadku stomatologii i biznesu, a około 50 procent poniżej specjalistycznej medycyny i prawa w zakresie procedur w późniejszych latach praktyki.
Ryc. 3. Ryc. 3. Skorygowana o godzinę wewnętrzna stopa zwrotu z inwestycji edukacyjnych na przestrzeni życia zawodowego według zawodu
[przypisy: walas radomsko, dwoinka rzeżączki, cezas białystok ]

Powiązane tematy z artykułem: cezas białystok dwoinka rzeżączki walas radomsko