Leczenie Dupilumabem u dorosłych z umiarkowanym do ciężkiego atopowym zapaleniem skóry

Dupilumab, w pełni ludzkie przeciwciało monoklonalne blokujące interleukinę-4 i interleukinę-13, wykazało skuteczność u pacjentów z astmą i podwyższonym poziomem eozynofili. Blokada dupilumabu tych kluczowych czynników wywołujących zapalenie komórek pomocniczych typu 2 pomocniczego limfocytów T (Th2) może pomóc w leczeniu powiązanych chorób, w tym atopowego zapalenia skóry. Metody
Przeprowadziliśmy randomizowane, podwójnie zaślepione, kontrolowane placebo badania z udziałem dorosłych pacjentów z umiarkowanym do ciężkiego atopowym zapaleniem skóry pomimo leczenia miejscowo glikokortykosteroidami i inhibitorami kalcyneuryny. Dupilumab oceniano jako monoterapię w dwóch 4-tygodniowych badaniach iw jednym 12-tygodniowym badaniu oraz w połączeniu z miejscowymi glikokortykoidami w kolejnym 4-tygodniowym badaniu. Punktami końcowymi były: ocena obszaru wyprysku i wskaźnika ciężkości (EASI), globalna ocena oceniająca badacza, świąd, oceny bezpieczeństwa, poziomy biomarkerów w surowicy i transkryptom choroby.
W 4-tygodniowych badaniach monoterapii dupilumab powodował szybką i zależną od dawki poprawę wskaźników klinicznych, poziomów biomarkerów i transkryptomu. Wyniki 12-tygodniowego badania monoterapii dupilumabem pozwoliły na odtworzenie i wydłużenie wyników 4-tygodniowych: 85% pacjentów w grupie otrzymującej dupilumab, w porównaniu z 35% pacjentów w grupie placebo, miało 50% zmniejszenie wyniku EASI (EASI-50, z wyższymi wynikami w EASI wskazującymi na większą ostrość egzemy) (P <0,001); 40% pacjentów w grupie otrzymującej dupilumab, w porównaniu z 7% w grupie placebo, miało wynik 0 do (wskazujący oczyszczanie lub prawie oczyszczanie zmian skórnych) na ogólną ocenę badacza (P <0,001); a wyniki w swym świądzie zmniejszyły się (wskazując zmniejszenie swędzenia) o 55,7% w grupie otrzymującej dupilumab w porównaniu do 15,1% w grupie placebo (P <0,001). W badaniu skojarzonym 100% pacjentów w grupie otrzymującej dupilumab, w porównaniu z 50% pacjentów, którzy otrzymywali miejscowo glikokortykosteroidy z placebo, spełniło kryterium EASI-50 (P = 0,002), pomimo faktu, że pacjenci, którzy otrzymali Dupilumab plus glukokortykoidy zużywały mniej niż połowę miejscowych glukokortykoidów stosowanych przez tych, którzy otrzymali placebo plus lek miejscowy (P = 0,16). Zdarzenia niepożądane, takie jak zakażenie skóry, występowały częściej w przypadku placebo; zapalenie błony śluzowej nosa i gardła były najczęstszymi zdarzeniami niepożądanymi podczas stosowania dupilumabu.
Wnioski
Pacjenci leczeni dupilumabem mieli wyraźną i szybką poprawę we wszystkich ocenianych wskaźnikach aktywności atopowego zapalenia skóry. Profile działań ubocznych nie ograniczały dawki. (Finansowane przez Regeneron Pharmaceuticals i Sanofi; numery ClinicalTrials.gov, NCT01259323, NCT01385657, NCT01639040 i NCT01548404.)
Wprowadzenie
Atopowe zapalenie skóry, które charakteryzuje się zaburzoną barierą skórną, silną odpowiedzią immunologiczną typu 2 pomocniczego limfocytów T (Th2) na liczne antygeny środowiskowe, podatnością na infekcje skórne i trudnym do wystąpienia świądem, jest częstym przewlekłym stanem skóry z ogólnoświatową przewagą do 20% .1 Około 20% pacjentów z atopowym zapaleniem skóry ma umiarkowaną do ciężkiej choroby, oraz leczenie zatwierdzone przez Food and Drug Administration na atopowe zapalenie skóry, które obejmuje emolienty, miejscowe glukokortykoidy i inhibitory kalcyneuryny, 2, 3 mają ograniczoną skuteczność w umiarkowanej do ciężkiej chorobie.4,5
Uważa się, że cytokiny Th2 interleukina-4 i interleukina-13 odgrywają rolę w patogenezie atopowego zapalenia skóry, 6,7, ale kliniczny efekt blokowania zarówno interleukiny-4, jak i interleukiny-13 w atopowym zapaleniu skóry nie był badany w badaniach klinicznych.
[patrz też: medical piła rejestracja, ostra niewydolność nerek objawy, elektrostymulacja wskazania ]

Powiązane tematy z artykułem: elektrostymulacja wskazania medical piła rejestracja ostra niewydolność nerek objawy