Adaptacyjna Randomizacja leczenia Veliparib-Carboplatin w raku piersi cd

Tylko pacjenci z chorobą HER2-ujemną zostali losowo przydzieleni do grupy veliparib-karboplatyna. Panel C pokazuje szczegóły dotyczące badań przesiewowych, randomizacji i leczenia pacjentów w grupie veliparib-karboplatyna i jej współbieżnej grupie kontrolnej. Jedynie pacjenci z chorobą HER2-ujemną kwalifikowali się do losowego przydzielenia do grupy veliparib-karboplatyna. Pacjenci zostali zaklasyfikowani jako otrzymujący przydzieloną interwencję, jeśli otrzymali co najmniej jedną dawkę eksperymentalnej lub kontrolnej terapii. Ocenę biomarkerów (opartą na statusie w odniesieniu do receptorów HER2, hormonów [estrogenu i progesteronu] i testu 70-genu [MammaPrint, Agendia], sklasyfikowanego jak zaznaczono poniżej) przeprowadza się w punkcie wyjściowym i stosuje się do klasyfikacji pacjentów na osiem zdefiniowanych prospektywnie podtypy choroby do celów randomizacji. Oprócz standardowych testów immunohistochemicznych i fluorescencyjnych in situ hybrydyzacji (FISH) protokół obejmował test mikromacierzy ekspresji HER2 (TargetPrint, Agendia). Test ten wcześniej wykazał wysoką zgodność ze standardowymi testami immunohistochemicznymi i FISH w HER2.8 Algorytm adaptacyjno-losowy przypisuje pacjentów z podtypami biomarkerów do konkurencyjnych schematów na podstawie obecnych bayesowskich prawdopodobieństw patologicznej całkowitej odpowiedzi w obrębie tego podtypu biomarkera w trybie eksperymentalnym versus z kontrolą, z 20% pacjentów losowo przydzielonych do kontroli. Adaptacyjna randomizacja przyspiesza identyfikację leczenia, które dobrze działa w określonych podtypach choroby i pomaga uniknąć narażania pacjentów na terapie, które raczej nie przyniosą im korzyści (rys. 1A) .9,10
Aby ocenić skuteczność, w protokole zdefiniowano 10 znaczących biomarkerów: wszystkie (tj. Grupa obejmująca wszystkich zapisanych pacjentów niezależnie od podtypu choroby), pozytywny receptor hormonalny, negatywny receptor hormonalny, HER2-dodatni, HER2 ujemna kategoria wysokiego ryzyka kategorii 2 w teście MammaPrint o 70 genach (patrz ryc. S1 w dodatku uzupełniającym, dostępna w pełnym tekście tego artykułu), HER2-dodatnim i dodatnim receptorze dla hormonu, HER2-dodatnim i negatywny pod względem receptorów hormonalnych, HER2-ujemny i pozytywny względem receptorów hormonów oraz potrójny-negatywny (negatywny dla HER2, negatywny dla receptora estrogenu i ujemny dla receptora progesteronowego). Schematy doświadczalne są nieustannie oceniane pod kątem kontroli dla każdego z tych podpisów. Analizy statystyczne są Bayesian.9,11 Schemat opuszcza badanie, gdy istnieje 85% Bayesowskiego predyktywnego prawdopodobieństwa sukcesu w symulowanym 300-osobowym, równie randomizowanym, badaniu fazy 3 z tradycyjnym projektem statystycznym, w którym terapia neoadjuwantowa jest w porównaniu z tą samą terapią kontrolną, w której pierwotny punkt końcowy – całkowita odpowiedź patologiczna – jest taki sam jak w obecnym badaniu (patrz protokół dostępny na stronie). Predykcyjne prawdopodobieństwa sukcesu to obliczenia mocy dla próby 300 pacjentów uśrednione w odniesieniu do rozkładów prawdopodobieństwa patologicznych całkowitych wskaźników odpowiedzi w bieżącym badaniu dla grupy eksperymentalnej i grupy kontrolnej .9,11 Stosunkowo mały rozmiar tej hipotetycznej przyszłości próba oznacza, że reżim opuszcza badanie tylko wtedy, gdy istnieją przekonujące dowody skuteczności
[hasła pokrewne: Warszawa medical piła rejestracja, usg jamy brzusznej wrocław, medical piła rejestracja ]