Adaptacyjna Randomizacja leczenia Veliparib-Carboplatin w raku piersi ad 8

Badanie wykorzystuje adaptacyjną randomizację i wspólne grupy kontrolne i umożliwia testowanie wielu agentów i schematów w jednym badaniu. Jest przeznaczony do oceny odpowiedzi określonych podgrup nowotworowych na nowe czynniki, pod względem prawdopodobieństwa pełnej odpowiedzi patologicznej. Ważnym celem jest zmniejszenie liczby pacjentów potrzebnych do określenia aktywności klinicznej środka lub schematu .4,5 Kolejnym celem badania jest konkretna poprawa procesu opracowywania leku poprzez przewidywanie potencjalnego sukcesu danego schematu w przyszłej fazie 3 i dokładne oszacowanie populacji pacjentów, którzy mają odpowiedź na schemat leczenia. Przewidywanie wyników w przyszłym badaniu, które ma znaczącą szansę na odniesienie sukcesu, ustanawia wysoki poprzeczkę dla dalszego rozwoju. Osiągnięcie znaczenia w fazie 2 próby to za mało. Docelowy rozmiar próbki 300 pacjentów do przyszłego badania potwierdzającego terapię neoadjuwantową jest zgodny z naszym celem, polegającym na zidentyfikowaniu wystarczającego sygnału w obecnym badaniu (tj. Współczynniku całkowitej odpowiedzi patologicznej o około 20% wyższym niż w przypadku kontroli), tak aby Badanie fazy 3 o umiarkowanym rozmiarze z udziałem pacjentów z rakiem podtypu biomarkera będącego przedmiotem zainteresowania zakończyłoby się sukcesem. Jednak nie ma wymogu w I-SPY 2 dla przyszłego procesu.
Potrójnie negatywny rak piersi jest agresywnym podtypem, który naraża kobiety na ryzyko nawrotu i śmierci. Kobiety z II lub III stadium choroby, które mają pełną odpowiedź patologiczną, mają znacznie lepsze wyniki niż kobiety z chorobą resztkową.3 Na przykład przewaga w 3-letnim przeżyciu bez zdarzeń wynosi około 30%. Identyfikacja obiecujących kombinacji leków, które mogą potencjalnie poprawić długoterminowe wyniki u kobiet z nowotworami w tym podgrupie jest priorytetem i jest zgodna z naszym celem, jakim jest przyspieszenie tempa udanego leczenia pacjentów.
Dwa ostatnie randomizowane próby terapii neoadiuwantowych wykazały poprawę wskaźników odpowiedzi patologicznej całkowitej w związku z dodaniem karboplatyny do leczenia pacjentów z potrójnie ujemną chorobą. W badaniu GeparSixto losowo przydzielono 315 pacjentów w celu otrzymania paklitakselu, nieegegylowanej doksorubicyny liposomalnej i bewacizumabu, z karboplatyną lub bez, 19. Częstość całkowitej odpowiedzi patologicznej była znacznie wyższa u pacjentów, którzy otrzymywali karboplatynę niż u tych, którzy jej nie otrzymywali (53% vs. 37 %, P = 0,005). W badaniu CALGB 40603 443 pacjentów zostało losowo przydzielonych do otrzymywania paklitakselu z karboplatyną, bewacizumabem lub oboma, a następnie cyklofosfamidem doksorubicyny20. Podobnie jak w badaniu GeparSixto, patologiczny całkowity wskaźnik odpowiedzi był znacznie wyższy w połączeniu z dodanie karboplatyny (54% vs. 41%, P = 0,003).
Kombinacja veliparibu z karboplatyną uzyskała wcześniej określony próg skuteczności w odniesieniu do sygnatury biomarkerów potrójnie negatywnego raka piersi, z szacowanym prawdopodobieństwem całkowitej odpowiedzi patologicznej wynoszącej 51%, w porównaniu do szacowanej wartości 26% w grupie kontrolnej. Ważne jest, aby zauważyć, że w naszym badaniu patologiczny całkowity odsetek odpowiedzi na raka, który był dodatni pod względem receptorów hormonalnych i HER2-ujemny, nie był znacząco wyższy w przypadku karboplatyny veliparibu niż w grupie kontrolnej.
[patrz też: kolka nerkowa przyczyny, kolka nerkowa przyczyny estetyczna, usg jamy brzusznej wrocław ]

Powiązane tematy z artykułem: kolka nerkowa przyczyny szczecin medicus cennik usg jamy brzusznej wrocław