Adaptacyjna Randomizacja leczenia Veliparib-Carboplatin w raku piersi ad 6

Dla każdej sygnatury biomarkerów dostarczamy ostateczne prawdopodobieństwo, że szybkość pełnej patologicznej odpowiedzi związanej ze schematem eksperymentalnym jest większa niż szybkość kontroli, jak również odpowiednie predykcyjne prawdopodobieństwa sukcesu w przyszłym badaniu, jak opisano powyżej. Dodatkowe szczegóły dotyczące projektu badania znajdują się w dodatkowym dodatku. Wspólne elementy projektu próby I-SPY 2 zostały również opisane przez Park et al. w tym wydaniu Journal.18
Pacjenci
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka demograficzna i kliniczna pacjentów. Pacjenci kwalifikowali się do randomizowania do karboplatyny veliparibu od maja 2010 r. Do lipca 2012 r. W tym okresie istniały od trzech do pięciu grup (veliparib-karboplatyna, neratynib, trebananib ganitumumab i kontrola) włączonych do randomizacji. W sumie 72 pacjentów zostało losowo przydzielonych do otrzymywania karboplatyny veliparibu i mogło być ocenione w odniesieniu do pierwotnego punktu końcowego; 44 kontrole HER2-ujemne przeszła równoczesna randomizacja (Figura 1C). Charakterystyka uczestników w punkcie wyjściowym (Tabela 1) była podobna w grupach eksperymentalnych i kontrolnych. Więcej pacjentów w grupie veliparib-karboplatyna niż w grupie kontrolnej miało mutację, która była szkodliwa lub podejrzewana o szkodliwość w BRCA1 lub BRCA2 (17% w porównaniu z 7%). Dwóch pacjentów w grupie veliparib-karboplatyna i pacjent w grupie kontrolnej nie przeszli operacji, a pacjent w grupie veliparib-karboplatyna wycofał zgodę przed operacją; wszyscy 4 pacjenci zostali uznani za niezdolnych do pełnej patologicznej odpowiedzi.
Skuteczność
Rycina 2. Rycina 2. Szacowana ocena całkowitej odpowiedzi patologicznej z Veliparibem-karboplatyną w porównaniu do jednoczesnej kontroli HER2-ujemnej.Panel A pokazuje rozkład prawdopodobieństwa dla wszystkich pacjentów z chorobą HER2-ujemną, Panel B rozkład prawdopodobieństwa dla pacjentów z receptorem hormonalnym -negatywna i HER2-ujemna (potrójnie ujemna) choroba, a Panel C – rozkład prawdopodobieństwa dla pacjentów z chorobą hormonozależną i chorobą HER2-ujemną. Czerwone krzywe reprezentują pacjentów leczonych veliparib-karboplatyną plus paklitaksel, a następnie cyklofosfamid doksorubicyny, a niebieskie krzywe reprezentują równoległe kontrole. Odpowiadające 95% przedziały prawdopodobieństwa (PI) (reprezentowane przez strzałki) są pokazane dla każdego. Średnia każdej dystrybucji jest szacowaną szybkością pełnej odpowiedzi patologicznej.
Tabela 2. Tabela 2. Prawdopodobieństwo ostatecznego przewidywania. Schemat veliparib-karboplatyna był rozważany tylko w przypadku nowotworów HER2-ujemnych i dlatego został oceniony pod względem trzech wskaźników biomarkerów: HER2-ujemny, pozytywny względem receptorów hormonalnych i HER2-ujemny oraz potrójny -negatywny; osiągnął on wcześniej określony próg skuteczności w odniesieniu do potrójnego negatywnego podpisu (rys. 2 i tabela 2). W grupie pacjentów z nowotworami z dodatnim mianem HER2, oszacowana liczba patologicznych odpowiedzi całkowitych wynosiła 33% (przedział prawdopodobieństwa wynoszący 95% Bayesa [PI], 23 do 43%) wśród osób otrzymujących karboplatynę veliparib, w porównaniu z 22% ( 95% PI, 10 do 35%) w grupie kontrolnej (rysunek 2A)
[podobne: badania po ukąszeniu kleszcza, choroba ormonda, medical piła rejestracja ]

Powiązane tematy z artykułem: badania po ukąszeniu kleszcza choroba ormonda medical piła rejestracja